Rallye Monte-Carlo IV päev
Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr
Rallye Monte-Carlo IV päev
Rallye Monte-Carlo neljas võistluspäev SS14-SS17, kokku 84,44km
Monte-Carlo ralli kolmandal võistluspäeval sõideti vaid kolm kiiruskatset, kuid sellest piisas, et paremusjärjestuse ajavahed kohati väga suureks käristada, kuid oli ka neid kes varem kaotatud sekundeid tagasi võitsid.
Reedese päeva avaakordina sõideti 23,28 kilomeetri pikkune St. Jean-en-Royans - Font d'Urle kiiruskatse, kus kõige paremat minekut näitasid Fordi piloodid. Sebastien Loeb näitas avakatsel küll alles kuuendat aega, kaotades katse võitnud Petter Solbergile 16,7 sekundit, kuid kogenud prantslane kaotas need sekundid teadlikult.
“Ma arvasin, et ma kaotan rohkem aega, sest ma otsustasin avakatsel kasutada rehvikombinatsiooni, kus ees on šlikid ja taga naastud aga ülesõidul kavatsen ma kaks šikki vahetada naastude vastu, mis mul tagavara ratastena kaasas on,” rääkis Loeb peale esimest kiiruskatset. “
Päev varem alanud heitlus teisele positsioonile jätkus sealt, kus eelmisel päeval lõppenud oli.
Petter Solberg kasutas kombinatsiooni naast + pehmed šlikid ning tulemuseks katsevõit. Selle tulemusega möödus norralane Mini piloot Dani Sordost, kes oli katse läbimiseks valinud vaid šlikid ning kaotas katse võitnud Fordi piloodile 13,2 sekundit.
Sinise ovaali piloodile järgnesid M-Sport Ford WRT piloodid järjestuses Francois Delecour (kaotust Solbergile 3,3 sekundit), Jevgeny Novikov (8,5 sekundit) ja meie Ott Tänak, kes kaotas üldarvestuses teisele positsioonile kerkinud norrakale 11,2 sekundit.
Citroen andis Fordile vastulöögi juba järgmisel katsel ning see oli valus.
Prantslaste meeskonna rajainfo klappis ideaalselt ning ajakaotus, mis saadi esimesel katsel ei kannatanud isegi võrdlust ajavõiduga, mis saadi järgneval.
Citroen´i piloodid võtsid katsel ülekaaluka kaksikvõidu ning uue meeskonna värvides sai esimese katsevõidu Mikko Hirvonen.
Ainsana pääses Citroen´i pilootide tempo haardeulatusse Mini WRC värve esindav Pierre Campana, kes edestas esmakordselt ka meeskonnakaaslast Sordot.
Päeva esimesel katsel heas tempos olnud Fordid kaotasid vale rehvivaliku tõttu kõvasti aega ning positsioone.
Taas teise positsiooni Dani Sordole loovutama pidanud Petter Solberg kaotas katse võitnud Hirvonenile koguni 1.46,1. Norralane sõnas peale katset, “mul oli kohe stardist minnes kaks väga ärevat hetke, kus masin läks täiel kiirusel külglibisemisse, kuid õnneks suutsin Fordi teel hoida. Peale seda otsustasin, et sõidan katse vaikselt lõpuni ning pigem kaotan aega, kui katkestan ralli.“
Fordi pilootide parima katseaja eest hoolitses Jevgeny Novikov , kes kaotas soomlasele 46,1 sekundit ning loovutas Citroeni piloodile ka oma neljanda positsiooni.
Avakatsel Mini piloodist Pierre Campana´st üldjärjestuses möödunud Ott Tänak kaotas prantslasele järgneval katsel 1.09,1 ning taandus taas kaheksandale positsioonile.
„Väga raske hommik oli, esimesel katsel olid meie rehvid okei valik, teisel aga mitte. Kaotasime seal rohkem aega kui oskasime oodata. Vihma sadas, kohati oli teel musta jääd ja lund, viimased neli kilomeetrit ainult jää ja lumi. Lisaks oli katse lõpp udune, kohati ei näinud rohkem kui 20 meetrit enda ette,“ sõnas eestlane ennem hoolduspausi.
Võistluspäeva viimase kiiruskatse võitis samuti Mikko Hirvonen, mis tähendas seda, et esimest korda kolme päeva jooksul ei saanud Sebastien Loeb ühtegi katsevõitu.
Ööpausile minnes oli viiekordse Monte-Carlo võitja Sebastien Loeb´i edu endise meeskonnakaaslase Dani Sordo ees 2.12,4 ja ebaõnnestunud rallipäeva teinud Petter Solbergi ees 3.19,2.
Avapäeval palju aega kaotanud, kuid kolmanda võistluspäeval kiireim piloot olnud Mikko Hirvonen on mängus tagasi ning poodiumist lahutab teda nüüd vaid 23,8 sekundit.
Esimest Montes-Carlo rallit sõitval M-Sport Ford WRT piloodil Jevgeny Novikovil on põhjust rahuloluks, sest meeskonnakaaslaseid edestatakse pikalt ning päeva kõige keerulisemal katsel oli just venelane see kellele kuulus Fordi pilootide parim katseaeg.
Kohad kuus ja seitse jagavad peale kolmandat võistluspäeva omavahel kaasmaalased Francois Delecour ja Pierre Campana.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk alustasid võistluspäeva küll heas tempos ning avakatsel näidati seniste päevade parimat katseaega, kuid kahel järgneval eksiti rehvivalikuga. Kaotatud aeg tähendas aga seda, et ennem võistluspäeva vaid 11 sekundi kaugusel olnud Mini meeskonna piloot Campana on nüüd ligi minuti kaugusel.
S-WRC üldliirina ja absoluudi üheksandana jätkab rootslaste lippu kõrgel hoidev P-G Andersson.
Armindo Araujo (Mini John Cooper Works WRC) lõpetas võistluspäeva küll viimasel punktikohal, kuid temast vaid 1,8 sekundi kaugusel on Ott Tänaku järel S-WRC 2011. hooaja kolmandana lõpetanud Martin Prokop (Ford Fiesta WRC).
Neljandal võistluspäeval läbivad piloodid neli kiiruskatset kogupikkusega 84,44kilomeetrit ning nendest kaks viimast sõidetakse õhtupimeduses.
Kolmanda võistluspäeva kiireim ekipaaž oli Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen Citroen DS3 WRC
Foto: McKlein/redbull.GEPA-pictures.com
Katsevõite 3.võistluspäeval:
2 (SS12,13) – Mikko Hirvonen Citroen DS3 WRC
1 (SS11) – Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC
Rallye Monte-Carlo järjestus peale SS13:
1. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC 03:31:25,2
2.Dani Sordo Mini John Cooper Works WRC +02:12,4
3.Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC +03:19,2
4.Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC +03:43,0
5.Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC +04:28,2
6.Francois Delecour Ford Fiesta RS WRC +6:39,1
7.Pierre Campana Mini John Cooper WRC +07:45,1
8.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC +08:44,8
9.P-G Andersson Proton Satria Neo S2000 +13:20,8
10.Armindo Araujo Mini John Cooper Works WRC +14:40,7
Rallye Monte Carlo neljanda võistluspäeva kiiruskatsed SS14-SS17, kokku 84,44km
Laupäev 21.01
SS14 Moulinet - La Bollene-Vésubie 1 23,41km 16:11
SS15 Lantosque - Lucéram 1 18,81km 16:54
SS16 Moulinet - La Bollene-Vésubie 2 23,41km 20:34
SS17 Lantosque - Lucéram 2 18,81km 21:17
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.acm.mc/page-tab.php?id_menu=4&id_sousmenu=23
http://www.irally-live.com/ir_home.htm
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
Raadio:
http://www.worldrallyradio.com/World_Ra ... Radio.html
http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Monte-Carlo ralli kolmandal võistluspäeval sõideti vaid kolm kiiruskatset, kuid sellest piisas, et paremusjärjestuse ajavahed kohati väga suureks käristada, kuid oli ka neid kes varem kaotatud sekundeid tagasi võitsid.
Reedese päeva avaakordina sõideti 23,28 kilomeetri pikkune St. Jean-en-Royans - Font d'Urle kiiruskatse, kus kõige paremat minekut näitasid Fordi piloodid. Sebastien Loeb näitas avakatsel küll alles kuuendat aega, kaotades katse võitnud Petter Solbergile 16,7 sekundit, kuid kogenud prantslane kaotas need sekundid teadlikult.
“Ma arvasin, et ma kaotan rohkem aega, sest ma otsustasin avakatsel kasutada rehvikombinatsiooni, kus ees on šlikid ja taga naastud aga ülesõidul kavatsen ma kaks šikki vahetada naastude vastu, mis mul tagavara ratastena kaasas on,” rääkis Loeb peale esimest kiiruskatset. “
Päev varem alanud heitlus teisele positsioonile jätkus sealt, kus eelmisel päeval lõppenud oli.
Petter Solberg kasutas kombinatsiooni naast + pehmed šlikid ning tulemuseks katsevõit. Selle tulemusega möödus norralane Mini piloot Dani Sordost, kes oli katse läbimiseks valinud vaid šlikid ning kaotas katse võitnud Fordi piloodile 13,2 sekundit.
Sinise ovaali piloodile järgnesid M-Sport Ford WRT piloodid järjestuses Francois Delecour (kaotust Solbergile 3,3 sekundit), Jevgeny Novikov (8,5 sekundit) ja meie Ott Tänak, kes kaotas üldarvestuses teisele positsioonile kerkinud norrakale 11,2 sekundit.
Citroen andis Fordile vastulöögi juba järgmisel katsel ning see oli valus.
Prantslaste meeskonna rajainfo klappis ideaalselt ning ajakaotus, mis saadi esimesel katsel ei kannatanud isegi võrdlust ajavõiduga, mis saadi järgneval.
Citroen´i piloodid võtsid katsel ülekaaluka kaksikvõidu ning uue meeskonna värvides sai esimese katsevõidu Mikko Hirvonen.
Ainsana pääses Citroen´i pilootide tempo haardeulatusse Mini WRC värve esindav Pierre Campana, kes edestas esmakordselt ka meeskonnakaaslast Sordot.
Päeva esimesel katsel heas tempos olnud Fordid kaotasid vale rehvivaliku tõttu kõvasti aega ning positsioone.
Taas teise positsiooni Dani Sordole loovutama pidanud Petter Solberg kaotas katse võitnud Hirvonenile koguni 1.46,1. Norralane sõnas peale katset, “mul oli kohe stardist minnes kaks väga ärevat hetke, kus masin läks täiel kiirusel külglibisemisse, kuid õnneks suutsin Fordi teel hoida. Peale seda otsustasin, et sõidan katse vaikselt lõpuni ning pigem kaotan aega, kui katkestan ralli.“
Fordi pilootide parima katseaja eest hoolitses Jevgeny Novikov , kes kaotas soomlasele 46,1 sekundit ning loovutas Citroeni piloodile ka oma neljanda positsiooni.
Avakatsel Mini piloodist Pierre Campana´st üldjärjestuses möödunud Ott Tänak kaotas prantslasele järgneval katsel 1.09,1 ning taandus taas kaheksandale positsioonile.
„Väga raske hommik oli, esimesel katsel olid meie rehvid okei valik, teisel aga mitte. Kaotasime seal rohkem aega kui oskasime oodata. Vihma sadas, kohati oli teel musta jääd ja lund, viimased neli kilomeetrit ainult jää ja lumi. Lisaks oli katse lõpp udune, kohati ei näinud rohkem kui 20 meetrit enda ette,“ sõnas eestlane ennem hoolduspausi.
Võistluspäeva viimase kiiruskatse võitis samuti Mikko Hirvonen, mis tähendas seda, et esimest korda kolme päeva jooksul ei saanud Sebastien Loeb ühtegi katsevõitu.
Ööpausile minnes oli viiekordse Monte-Carlo võitja Sebastien Loeb´i edu endise meeskonnakaaslase Dani Sordo ees 2.12,4 ja ebaõnnestunud rallipäeva teinud Petter Solbergi ees 3.19,2.
Avapäeval palju aega kaotanud, kuid kolmanda võistluspäeval kiireim piloot olnud Mikko Hirvonen on mängus tagasi ning poodiumist lahutab teda nüüd vaid 23,8 sekundit.
Esimest Montes-Carlo rallit sõitval M-Sport Ford WRT piloodil Jevgeny Novikovil on põhjust rahuloluks, sest meeskonnakaaslaseid edestatakse pikalt ning päeva kõige keerulisemal katsel oli just venelane see kellele kuulus Fordi pilootide parim katseaeg.
Kohad kuus ja seitse jagavad peale kolmandat võistluspäeva omavahel kaasmaalased Francois Delecour ja Pierre Campana.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk alustasid võistluspäeva küll heas tempos ning avakatsel näidati seniste päevade parimat katseaega, kuid kahel järgneval eksiti rehvivalikuga. Kaotatud aeg tähendas aga seda, et ennem võistluspäeva vaid 11 sekundi kaugusel olnud Mini meeskonna piloot Campana on nüüd ligi minuti kaugusel.
S-WRC üldliirina ja absoluudi üheksandana jätkab rootslaste lippu kõrgel hoidev P-G Andersson.
Armindo Araujo (Mini John Cooper Works WRC) lõpetas võistluspäeva küll viimasel punktikohal, kuid temast vaid 1,8 sekundi kaugusel on Ott Tänaku järel S-WRC 2011. hooaja kolmandana lõpetanud Martin Prokop (Ford Fiesta WRC).
Neljandal võistluspäeval läbivad piloodid neli kiiruskatset kogupikkusega 84,44kilomeetrit ning nendest kaks viimast sõidetakse õhtupimeduses.
Kolmanda võistluspäeva kiireim ekipaaž oli Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen Citroen DS3 WRC
Foto: McKlein/redbull.GEPA-pictures.com
Katsevõite 3.võistluspäeval:
2 (SS12,13) – Mikko Hirvonen Citroen DS3 WRC
1 (SS11) – Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC
Rallye Monte-Carlo järjestus peale SS13:
1. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC 03:31:25,2
2.Dani Sordo Mini John Cooper Works WRC +02:12,4
3.Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC +03:19,2
4.Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC +03:43,0
5.Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC +04:28,2
6.Francois Delecour Ford Fiesta RS WRC +6:39,1
7.Pierre Campana Mini John Cooper WRC +07:45,1
8.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC +08:44,8
9.P-G Andersson Proton Satria Neo S2000 +13:20,8
10.Armindo Araujo Mini John Cooper Works WRC +14:40,7
Rallye Monte Carlo neljanda võistluspäeva kiiruskatsed SS14-SS17, kokku 84,44km
Laupäev 21.01
SS14 Moulinet - La Bollene-Vésubie 1 23,41km 16:11
SS15 Lantosque - Lucéram 1 18,81km 16:54
SS16 Moulinet - La Bollene-Vésubie 2 23,41km 20:34
SS17 Lantosque - Lucéram 2 18,81km 21:17
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.acm.mc/page-tab.php?id_menu=4&id_sousmenu=23
http://www.irally-live.com/ir_home.htm
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
Raadio:
http://www.worldrallyradio.com/World_Ra ... Radio.html
http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Väga hea töö, Strike.
Muide, see Citroeni aegade leht ei tööta.
Muide, see Citroeni aegade leht ei tööta.
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 4810
- Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
- Asukoht: Tallinn
- Meeldimisi saanud: 1
- Kontakt:
Ennetan ohtu ja ütlen kohe ära, kuna nagunii tuleb sõimu, aga...meil ei ole eesti keele tund.marko1509 kirjutas:Nagu ikka, väga hea töö Strike;)
Ainult 1 norimine oleks... Minu teada kirjutatakse slikkrehv mitte šlikkrehv. Loodan, et ma nüüd sõimu ei saa ja loodan, et sa ei solvu
Tegelikult kah. Ära saa valesti aru. Ma ei ole mingi nokkija tüüp ja ma olen selle koha pealt koguaeg vait olnud. Lõpetame selle õigekeele nokkimise, siin (ka peale minu postitust palun). Varsti õigekeele kohta postitusi rohkem kui teemast enesest. Niiet kokku lepitud, eks.
Ahjaa... Strike... veri guuud!!!
Põhimõtteliselt võiks eesti keele nokkimise ära lõpetada küll, aga selle vastu on kaks põhjust: esiteks) Strike'i kirjutistel on nüüdsest ka laiem auditoorium, kui neid on hakatud ruudulipp.ee lehel avaldama, ehk lingvistilised parandused ja kommentaarid peaks olema ainult positiivne kriitika antud juhul; teiseks) ma pole tõesti emakeele õpetaja, nagu mõned siin on arvanud ja koolis oli ka eesti keel hinde 3-4 vahel, aga on ikkagi elementaarsed asjad, mida võiks kõrva taha panna. see tõesti ei käi reapostituste kohta.
Aga Strike'le tuult tiibadesse ja loodame, et rallipublik sellest ainult võidab.
Aga Strike'le tuult tiibadesse ja loodame, et rallipublik sellest ainult võidab.
Tubli töö Strike! Aixile ütleks seda, et asjalikku kriitikat õigekeelsuse koha pealt ei tasuks maha tampida. Slikk ja šlikk on kaks erinevat asja ning väike näpukas Strike tööd kehvemaks ei tee, samas usun, et konstruktiivset tagasisidet võtab ta kuulda. Kui kõik foorumikülastajad need postitused läbi loeksid ning enne kirjutamist natukene oma teksti kontrolliksid, siis oleks foorumit palju meeldivam lugeda. Praegu on siin isikuid, kes ei suuda juba 10 aastat Markko nime õigesti kirjutada ning nüüd Oti nime käänata. Eks igaühel võib eksimusi ette tulla, aga mõned inimesed ei tundu kriitikat millekski pidavat ning panevad samas taktis edasi ning saavad veel kurjaks kah kui neile ilusti öelda, et nad oma teksti kontrolliks.
Ja just sellepärast ma jälle Monte teema all seda kirjutan, et kõik asjassepuutuvad isikud seda mõtteavaldust loeksid!
Ja just sellepärast ma jälle Monte teema all seda kirjutan, et kõik asjassepuutuvad isikud seda mõtteavaldust loeksid!
12 tundi neljanda päeva stardini
OT: Strike ei pane pahaks
Kirjapildis sõna "šlik" ei oma eesti keeles nimisõnana tähendust.
Eesti keeles kasutatakse laensõna "slikk" = "slick", mis inglise keelest tõlgituna tähendab: "libe, (rehv) kiilas ; õlilaik, kriitpaberil ajakiri"
OT: Strike ei pane pahaks
Kirjapildis sõna "šlik" ei oma eesti keeles nimisõnana tähendust.
Eesti keeles kasutatakse laensõna "slikk" = "slick", mis inglise keelest tõlgituna tähendab: "libe, (rehv) kiilas ; õlilaik, kriitpaberil ajakiri"
"Kui ei oleks rallit, siis ei oleks elu ka..." [Väike uhtikas; 8 a.]
Täpsustan Strike artiklis pildi allkirja "Kolmanda võistluspäeva kiireim ekipaaž oli Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen Citroen DS3 WRC" ja edastan muidu huvitava tähelepaneku - kuigi Loeb ei võitnud ühtegi katset eilsel päeval, siis päeva kokkuvõtteks oli ta ikkagi kõige kiirem.
http://www.ewrc-results.com/leg.php?e=3 ... Carlo-2012
http://www.ewrc-results.com/leg.php?e=3 ... Carlo-2012