Jaapani GP

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, Frank, RudiTurbo, mrali, nimh

RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

jens kirjutas:Hamilton oli pidurdamise eel tegelikult Räikköneni kõrval. Ja kes need "teised" olid, kellel Lewise pärast kurv võtmata jäi? Vaadake videot uuesti - ainult Kimi ja temagi poleks just eriti kaotanud.

Tegelikult suurem süüdlane oli Kovalainen, kelle pärast pidi Räikkönen tegema lisamanöövri ning kelle pärast Massal jäi kurv võtmata. Paljude pidurdus (sh Kubica, Alonso, Räikkönen, Kova) läks pikaks. Kubica isegi pressikal mainis, et kui tüübid poleks ees rajalt väljas käinud, võinuks ta kellegagi kokku põrgata. Ja Hamilton sai karistuse? Mida iganes.

Karistus on ebaõiglane juba seetõttu, et mitte kunagi varem pole sõitjat karistatud selle eest, et ta avakurvis pisut eksib. Praktiliselt igal etapil on avakurvis mingeid puuteid või kurvi pikaks jätmisi. Kelle arvates karistus oli õiglane, siis võiks teile iga etapi järel osutama hakata, et see või too sõitja peaks karistuse saama, kuna ta ei läbinud kurvi perfektselt. Võime alustada juba Fujiga. Kus oli kohtunike-poolne uurimus Coulthard-Nakajima-teiste osaliste olukorra analüüsimiseks? Kuhu jäi Kovalaise karistus? Belgia GP stardis võtsid terve rida sõitjaid turvaalalt lisa pluss sõitis Bourdais tagant Trullile sisse. Jne. Jne.
Kust otsast ta kõrval oli, hüppas viimasel hetkel tuulest välja ehmatades Kovalainenil ka junni jahedaks ning siis pidurdas kuidas jaksas, aga kui Räikkönen ei oleks peeglisse vaadanud, siis oleks kõigil, et No mida see Hamilton küll nüüd mõtles. Kuigi see olexki olnud hea võimalus Kimil Massat aidata mitte peeglisse vaatamisega :) Ning inimesed olexid seda jälle mäletanud Hamiltoni lauslollusena , kuidas ta omale teise tiitli juba maha mängis.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas jens »

No okei, ehk ei olnud ta pidurdamise alghetkel kõrval, aga hilise pidurdamise karistamine on igal juhul arusaamatu. See on nagu niii tavaline asi võidusõidus üritada pidurdusmaal vastasest mööda minna, nii et ma ei saa aru, millest see suure numbri tegemine. No okei, pidurdus läks vähe pikaks, aga nagu öeldud, seda juhtub igal võidusõidul. Tundub, et rahvas soovib möödasõiduürituste ära keelamist.

Kurvi keeramisel hetkel oli Hamilton aga juba Räikkönenist ees, nii et Kimi oleks saanud ilusti kurvi võtta, kui ta ise pidurdanuks varem (Hamilton lendas ju rajalt välja, seega kes Kimit blokeeris?)... kuni ilmus välja Kovalainen ning seejärel tuli taaskord juhtimist korrigeerida...

Annaks ka mõned pildid:
http://bbs.hoopchina.com/attachment/Mon ... a196e3.jpg
http://bbs.hoopchina.com/attachment/Mon ... c3f202.jpg
http://bbs.hoopchina.com/attachment/Mon ... 584b55.jpg
http://bbs.hoopchina.com/attachment/Mon ... 1d5588.jpg
http://bbs.hoopchina.com/attachment/Mon ... e13a6c.jpg
http://img509.imageshack.us/img509/7017/hammas3mf5.jpg
http://img355.imageshack.us/img355/1214/hammas4uc4.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/7758/hammas5bd7.jpg
Kui tahate siin niiiväga süüdlast otsida, siis on selleks Kovalainen.

Mis puudutab kohtunike pädevust, siis ei tohiks see küll mingi uudis olla, et FIA on huvitatud tiitliheitluse põnevuse säilitamisest viimase etapini. Vaadates ajalukku, on vastavaid otsuseid selle võimaldamiseks pea iga aasta ette tulnud. Kui mitte muu, siis Bourdais' karistus on selle ehtsaks tõestaseks. Või arvab keegi, et teda oleks karistatud mittemillegi eest ka juhul, kui Massa poleks seeläbi lisapunkti võitnud?
marko1509
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 965
Liitunud: 02 Juun 2006, 09:26
Asukoht: Tartu
Meeldimisi saanud: 1

Postitus Postitas marko1509 »

Eks igal ühel on oma arvamus.
Loomulikult oli see tavaline olukord, kus tegelikult lihtsalt pidurdatakse hiljem ja saadakse niiviisi vastasest mööda.
Aga see, mis hamilton tegi ,oli pisut liiga ohtlik, sest ta ei ohustanud enam mitte ainult ühte sõitjat vaid kõiki, kui kimi poleks talle ruumi andnud, oleks hamilton talle sisse sõitnud ja kõik omakorda talle sisse ei sõitnud.
Minuarust oli karistus igati õige.
Mina leian küll, et hamiltoni jutt sellest, et ta nüüd küps sõitja ei vasta tõele, sest see, mis ta nüüd seal tegi oli küll lihtsalt meeleheide, millega ta mitte midagi ei võitnud.
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

marko1509 kirjutas:Eks igal ühel on oma arvamus.
Loomulikult oli see tavaline olukord, kus tegelikult lihtsalt pidurdatakse hiljem ja saadakse niiviisi vastasest mööda.
Aga see, mis hamilton tegi ,oli pisut liiga ohtlik, sest ta ei ohustanud enam mitte ainult ühte sõitjat vaid kõiki, kui kimi poleks talle ruumi andnud, oleks hamilton talle sisse sõitnud ja kõik omakorda talle sisse ei sõitnud.
Minuarust oli karistus igati õige.
Mina leian küll, et hamiltoni jutt sellest, et ta nüüd küps sõitja ei vasta tõele, sest see, mis ta nüüd seal tegi oli küll lihtsalt meeleheide, millega ta mitte midagi ei võitnud.
Hamilton peax õppima aru saama, et ta ei sõida enam kartidega, kus võib sõita nagu maniakk.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas jens »

Võidusõit ongi ohtlik ning avariisid võib igal hetkel juhtuda. Belgia GP-l ei jätnud Kimi kah Hamiltonile rajal ruumi, kes pidi seetõttu turvaalalt lõikama. Samamoodi võiks öelda, et kui Hamilton poleks reageerinud, oleksime näinud avariid.
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

jens kirjutas:Võidusõit ongi ohtlik ning avariisid võib igal hetkel juhtuda. Belgia GP-l ei jätnud Kimi kah Hamiltonile rajal ruumi, kes pidi seetõttu turvaalalt lõikama. Samamoodi võiks öelda, et kui Hamilton poleks reageerinud, oleksime näinud avariid.
Ning siis olex Hamilton samuti saanud penalti, tekitades sama olukorra , mis Massa Hamiltonile tegi.

Ning lisaks sellele, sõitu ei saa võita esimeses kurvis, kuid on võimalik kaotada. Igaljuhul 7 punktises edus ning peamine konkurent selja taga, suht idiootne risk.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas jens »

See on muidugi selge, et Hamilton tegi mõttetu vea. Aga siinne küsimus käib karistuse vajalikkuse kohta. Nn ohtlikke olukordi leiab ajaloost kõriauguni.
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5920
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Strike »

Vaadates pilte või video siis selgelt on näha ju kurvissund ja ka kõikide autode suund va Kimi masina, kes selgelt väldib kokkupõrget ja laseb kurvi otseks, et härra Hamilton saaks oma hulljulgete trikkide eest vääriliselt tasutud.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 3818.shtml

Sõitjad ei ole rahul Hamiltoni trikkidega.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
Vasta