Veel fordist.
Fordi turundusstrateegiad on üleüldse absurdsed. Kokkuvõttes tegelevad nad täieliku brandisolkimisega.
Jaguar
Luukpära toomine turule paneb Jaguari tõenäoliselt sööma suures osas Volvo turuosa. Aga kindlasti võtab ta midagi ka sakslastelt. S-Type oli edukas ja nüüd loodavad nad endale kõrvalt jällegi turuosa juurde kangutada. Tulemus on see, mis mitetel USA kaubamärkidel juba tänaseks käes anonüümseks muutunud kaubamärgid hääbuvad.
Seega ongi vaja miskit isikupära juurde luua F1 tiimiga. Mõistlik mõte, aga ...
Ford ja F1
... Ford on läbi F1 ajaloo olnud edukas mootoritarnija, isegi üks vingemaid. Täna on kogu aur minemas Jaguarile, mille alt Fordi kaubamärki mõistagi promoda ei saa. Minardi ja Jordan sõidavad kliendimootoritega, milledega ei saagi tipptulemust saada ning miskipärast läheb turunduses aur siiski Jordani peale. Seda olukorras, kus pole selge isegi, kelle mootoreid järgmisel aastal Jordan kasutama hakkab. Jordanit huvitab vaid odav konkurentsivõimelene mootor ja see võib samahästi tulla ka mersult.
S.o. kogu see mäng Jordaniga on turundustasandil kahtlane ning Jaguariga tapetakse sisuliselt iseenese imaget (kuna kliendimootorid kipuvad ju ikka lahjemad olema).
Volvo
Volvoga näikse ford mõistusepäraselt tegutsevat. Minimahtuniversaali õnneks plaanis pole
Landrover
My ass. Siin on Fordil olnud plaane Defenderist teha SUV. Eriti haige lähenemine. Selge kaubamärgi läbustamisele viiv mõttekäik. Õnneks tegi BMW ees kõva töö ära ja Ford ei saa kõike ära rikkuda.
Ford
Peetakse üleval täiesti erinevat mudelivalikut Ühendriikides ja Euroopas. Nii see vist paraku peabki olema.
Ahjaa, meenus lähiajaloos suutis Ford täiesti jabura positsioneerimisega tappa Scorpio, mis oli Fordi kaubamärgi igati edukas osa. Kuid eks seal klasiis turg vähenes niikuinii a ega nad nii räigelt piki pükse ei saanud ka. Ja Fiesta uuendamisega oodati nii kaua, et tolle müük peaaegu, et täiega otsa jõudis saada. Ja kohustuslik mahtuniversaalike tehti Fiesta põhjale ning ikkagi on maha magatud vinge turusegment natuke suuremate mahtuniversaalide osas (küllap 2005 Focusest tuleb ka mahtuniversaal, millega hilinedes see viga parandatakse).
Fordi ralliedu ei suudetud Focusele üle kanda neliveoline ja raju versioon praegusest Focusest jääbki vaid kunagiseks lubaduseks. Seega ralliedu lihtsalt ei suudeta/taheta ära kasutada
Üsna segane heietus, kas pole?
Mida ma öelda tahan on, et Ford on ennast nii suureks söönud, et mitmetes traditsioonilistes valdkondades hakkatakse iseennast õgima. Eriti kui on vaja kulusid kokku hoida. Ja mitmed toredad kaubamärgid saavad lihtsalt kolaka. Ning juba nad raiped spekuleerivad ralli-teemaga!!!