Rally d'Italia Sardegna I päev
Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr
Rally d'Italia Sardegna I päev
9. Rally d'Italia Sardegna 18.-21.10.2012
Itaalia MM-ralli 2012
Itaalia ralli on MM-kalendri eelviimane ralli ja 2012. hooaja viimane kruusaralli.
MM-punkte jagatakse WRC ja P-WRC klassis. Võistluse starti asub 43 ekipaaži (neist 12 WRC-masinat).
2012. hooaja MM-tiitlite jaht nii sõitjate kui ka tootjate arvestuses on selleks aastaks lõppenud ja taaskord pidid kõik tunnistama prantslaste paremust – sõitjate arvestuses võitsid Sébastien Loeb ja Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) ning tootjate arvestuses Citroen.
Loeb ja Elena võitsid küll kodupubliku toetusel karjääri üheksanda WRC tiitli, kuid motivatsioon pole veel sellega kadunud ning konkurentidele ei kingita Itaalia teedel niisama sekundi murdosagi.
Kui MM-tiitli ja arvatavasti ka sõitjate arvestuse teise koha omaniku osas ei tohiks enam muudatusi tulla (Mikko Hirvoneni ja Jarmo Lehtineni edu kolmanda koha ees on 42 punkti), siis heitlus MM-poodiumi kolmanda positsiooni pärast on tulisem kui eales varem. Kolmel Fordi piloodil – Jari-Matti Latvalal, Mads Østbergil ja Petter Solbergil – on veel kõigil võimalus hooaja kokkuvõttes poodiumile jõuda ning kindlasti näeme Itaalia teedel just nende kolme vahel tulist heitlust iga katsevõidu ja koha nimel.
Latvalale ja tema kaardilugejale Miikka Anttilale on see Fordi värvides eelviimaseks ralliks, sest nädala alguses andsid soomlased teada, et esindavad tuleval aastal MM-sarjaga liituvat Volkswageni meeskonda. Viie aasta jooksul sinise ovaali rooli keeranud Latvala jõudis Fordi roolis võita kokku seitse MM-rallit.
225 starti, 52 võitu, 2 tootjate MM-tiitlit, 208 poodiumikohta ja 156 järjestikust punktikohta on numbrid, mis alates 1997. aastast on Fordi ja M-Sporti koostöö tulemus, kuid alates 2012. hooaja lõpust on see saavutus ralliajalukku minemas. Esmaspäeval teatas Ford, et tuleval hooajal enam tehasetoetusega MM-sarjas ei jätkata. Kindlasti on see suur hoop M-Sport meeskonna bossile Malcolm Wilsonile, kuid britt on juba oma kommentaarides sõnanud, et teeb kõik endast oleneva, et Ford Fiesta WRC-masinad sõidaksid MM-sarjas ka järgmisel hooajal.
Paar päeva enne Fordi uudist teatas lõpetamisest ka Mini, kes loobub uuel hooajal WRC Team Mini Portugal meeskonna toetamisest. Seega on hetkel tekkimas olukord, kus peale 2012. hooaega jäävad tippsõitjatest töötuks Petter Solberg, Dani Sordo ja Chris Atkinson.
Petter Solbergi ja Dani Sordot seostatakse juba nii Citroeni kui ka M-Sport erameeskonnaga, kuid kes millises meeskonnas uuel hooajal sõitma hakkab, saab lõplikult selgeks lähikuudel.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk (Ford Fiesta WRC) võitsid Sebastien Loebile ja Daniel Elenale üheksanda MM-tiitli toonud Prantsusmaa rallil karjääri esimese Power Stage kiiruskatse ning on selle tulemusega kuues ekipaaž, kes käesoleval aastal sellise katsevõiduni jõudnud.
Sarnaselt Prantsusmaa rallile on eestlastel ka Itaalia teedelt ette näidata möödunud hooaja S-WRC klassivõit ning lisaks veel suurepärane absoluutarvestuse seitsmes positsioon.
Ott sõnas peale eelmist rallit, et nende taktika on olnud viimastel võistlustel pigem veidi rahulikumalt alustada ning siis järjest kiirust tõsta, sest kohe kiirelt alustades kiputakse eksima ning ralli saab kiire lõpu. Loodetavasti suudavad eestlased ka Itaalia teedel õige sõidutempo leida ning hooaja viimasel kruusarallil korralikku tulemust näidata.
Prantsusmaa MM-rallil karjääri parima tulemuse (4. koht) välja sõitnud Thierry Neuville ja Nicolas Gilsoul (Citroen DS3 WRC) sõidavad hooaja kaks viimast MM-rallit Qatar World Rally Team meeskonda esindades, asendades meeskonna põhisõitjaid, kelleks on Nasser Al-Attiyah ja Giovanni Bernacchini.
Teise Eesti ekipaažina võistlevad Itaalia kruusateedel Karl Kruuda ja Martin Järveoja. Möödunud nädalavahetusel Saaremaa teedel väga head kiirust näidanud ME3 Rally Team meeskonna sõitjatel on möödunud hooajast ette näidata Itaalia ralli S-WRC arvestuse 6. koht. Eestlastele on see 2012. hooaja teiseks MM-ralliks.
Kokku läbitakse nelja päeva jooksul 16 kiiruskatset ning 306,04 kiiruskatsekilomeetrit. Ralli viimasel võistluspäeval sõidetakse kõigest kaks kiiruskatset ning võistlusdistantsiks on vaid 16,48 km. Ralli Power Stage on SS16 Gallura 2 pikkusega 8,24 km.
Sébastien Loeb ja Daniel Elena on Itaalia teedel võitnud viiel korral, kas tuleb ka kuues võit?
Foto: Timo Anis
Viimased Itaalia MM-ralli võitjad:
2011 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën DS3 WRC
2009 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila Ford Focus RS WRC
2008 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2007 Marcus Gröholm - Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC
2006 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën Xsara WRC
Eestlased Itaalia MM-rallil:
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
1998 Markko Märtin – Toomas Kitsing Toyota Celica ST205 GT-Four K
1999 Markko Märtin – Toomas Kitsing Toyota Corolla WRC K
2000 Markko Märtin – Michael Park Toyota Corolla WRC K
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC K
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus WRC 5
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus WRC 3
2003 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus WRC K
2004 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 4
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 2 (JWRC)
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 3 (JWRC)
2006 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Ignis S1600 12 (JWRC)
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 1 (JWRC)
2007 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Swift S1600 5 (JWRC)
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 8
2008 Jaan Mölder jr. – Frederic Miclotte Suzuki Swift S1600 9 (JWRC)
2011 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 7 (S-WRC 1. koht)
2011 Karl Kruuda – Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 21 (S-WRC 6. koht)
Ajaloonurk - 39. Rallye San Remo /Rallye D´Italia – Itaalia MM-ralli 1997
1997. aastal sõidetud San Remo ralli oli MM-hooaja 12. etapp ning neljas ja ühtlasi ka viimane asfaldiralli. Teist korda ralli ajaloos sõideti katsed ainult asfaldil ning 40% nendest olid kõigile täiesti uueks väljakutseks. Kuna pea pool rallit sõideti täiesti tundmatutel teedel, siis otsustasid korraldajad lubada sõitjad rajaga tutvuma tavapärase kolme korra asemel koguni viiel korral.
Nagu ikka asfaldirallidel, oli ka San Remo teedel masinatel põhirõhk piduritel. Toyota oli ainus meeskond, kes kasutas rallil vesijahutusega pidureid. Esimest korda ajaloos proovisid tippmeeskonnad ja parimad 2WD sõitjad 18“ velgesid.
Sarnaselt Kataloonia ja Korsika rallidele alustasid ka San Remo teedel kõige kiirema võistlustempoga 2WD sõitjad. Ralli avakatse (mis oli ralli kolmas kiiruskatse, sest kaks esimest jäeti ära) võitsid kodupubliku rõõmuks 2WD Renault Megane Maxi võistlusmasinal Paolo Andreucci ja Simona Fedeli.
Järgneval kiiruskatsel võidutsesid küll MM-sarja liidrid Tommi Mäkinen ja Seppo Harjanne (Mitsubishi Lancer EVO IV), kuid ralli liidriks tõusid Toyota sõitjad Freddy Loix ja Sven Smeets (Toyota Corolla WRC). Belglased suutsid liidrikohta hoida kuni avapäeva viimase kiiruskatseni, mil vihmamärjal rajal tuli tunnistada koduteedel sõitvate Pierro Liatti ja Fabrizia Ponsi (Subaru Impreza WRC) paremust.
Itaallaste meeskonnakaaslased Colin McRae ja Nicky Grist kaotasid avapäeval aega viiendal katsel purunenud rehvi tõttu ning lõpetasid alles kaheksandana, kaotades tiimikaaslastele 40 sekundiga.
Kui Toyotal sõitnud Freddy Loixil oli avapäev probleemidevaba ning liidrile kogunes kaotust vaid 2 sekundit, siis meeskonnakaaslasel Didier Auriolil oli probleeme auto käigukastiga ning päeva lõpetas prantslane viiendana, kaotust liidritele 34 sekundit.
Teisel päeval alustasid marulist come-back´i Subaru sõitjad Colin McRae ja Nicky Grist, kes võitsid kavas olnud kaheksast kiiruskatsest koguni kuus ning olid võistluspäeva lõpuks kerkinud teisele positsioonile, kaotades liidrina jätkavatele meeskonnakaaslastele vaid 6 sekundiga.
Avapäeval suurepärast kiirust näidanud ja kaks katsevõitu noppinud Freddy Loixi ja Sven Smeetsi võistlusmasinal oli teise päeva kiiruskatsetel probleeme ülekandega ning päev lõpetati alles kuuendana. Tommi Mäkinen muutis teisel võistluspäeval masina vedrustuse seadistusi ning seoses sellega paranesid ka tema katseajad.
Enne otsustavat võistluspäeva oli Subaru sõitjatel kaksikjuhtimine ning koduteedel sõitva Liatti ja hooaja kolmandat rallivõitu püüdva McRae vahe kõigest 6 sekundit.
Itaallane võitis viimasel päeval sõidetud seitsmest kiiruskatsest kaks, kaasaarvatud ralli viimase, mis tähendas seda, et tulemuste järgi oleks San Remo 1997. aasta ralli võitjad olnud Pierro Liatti ja Fabrizia Pons, kuid ralli polnud veel kaugeltki läbi. Viimasele kiiruskatsele startides oli Liattil teada, et ta ei tohi seda rallit võita ning peab tegema kõik endast oleneva, et võidu võtaks McRae.
Liatti kaardilugeja Pons käskis piloodil enne finišit seisma jääda ja 5 sekundit seista, lootes, et sellest piisab McRaele, kuid selgus, et mitte, ning nad pidid võtma ka ajakontrollipunktis 10-sekundilise karistuse, et meeskonnakaaslastele 6-sekundiline võit kinkida.
Enne viimast kiiruskatset käis heitlus mitte ainult ralli võidu nimel, vaid ka kõikide ülejäänud punktikohtade pärast. Võrdse 17-sekundilise kaotusega liidritele alustasid viimast katset Tommi Mäkinen – Seppo Harjanne (Mitsubishi Lancer EVO IV) ning Fordi sõitjad Carlos Sainz ja Luis Moya (Ford Escort WRC). Sarnasest võrdsest seisust alustasid viimast kiiruskatset Juha Kankkunen – Juha Repo (Ford Escort WRC) ja Freddy Loix – Sven Smeets (Toyota Corolla WRC), kellel kaotust liidritele 52 sekundit. Soomlased edestasid hispaanlasi lõpuks kahe ja belglased soomlasi kolme sekundiga.
Poodiumil olnud Piero Liatti ja Fabrizia Ponsi näoilmed reetsid suurt pettumust, mille ajatrahv ja ralli esikoha kaotus endaga kaasa toonud olid, kuid San Remo teedel teise järjestikuse võidu võtnud Colin McRae säras rõõmust.
Šotlane sõnas peale rallit: „Inimesed kipuvad tihtipeale unustama, et see on meeskonnasport ning meeskonna parimale sõitjale peaks antama võimalus saavutada parim tulemus ja selle nimel me kõik tööd teeme.“
„Kõik tehasemeeskonnad on sel hooajal kasutanud meeskonnakorraldusi, miks meie peaksime olema teistsugused?“, jätkas Subaru sõitja.
Vaid kaks nädalat enne rallit Toyota meeskonda kutsutud Freddy Loix kogus rohkem katsevõite kui Mitsubishi ja Fordi sõitjad, mis oli märk sellest, et Toyota liigub arendustega õiges suunas ning vaid tehnilised probleemid olid need, mis ei lubanud heidelda kõrgemate positsioonide eest.
Kaks rallit enne hooaja lõppu jätkasid MM-liidritena Tommi Mäkinen ja Seppo Harjanne ning meeskondade arvestuses suurendas konkurentide ees edu Subaru.
1997. aasta Itaalia MM-rallil oli kavas 22 kiiruskatset kogupikkusega 368,81 km, millest jäeti ära kolm.
125-st startijast lõpetas 67.
Võitjad: Colin McRae – Nicky Grist / Subaru Impreza WRC
Võitja keskmine kiirus: 89,08 km/h
Katsevõidud: Colin McRae 7, Freddy Loix 6, Piero Liatti 5, Tommi Mäkinen 5, Carlos Sainz 3, Didier Auriol 1, Paolo Andreucci 1
MM-arvestus peale 11/13 (sõitjad):
1. Sébastien Loeb 244 (18 )
2. Mikko Hirvonen 173 (13)
3. Jari-Matti Latvala 131 (8 )
4. Mads Østberg 125 (2)
5. Petter Solberg 119 (12)
6. Evgeniy Novikov 69 (1)
7. Thierry Neuville 52 (2)
8. Martin Prokop 42
9. Ott Tänak 37 (4)
10. Dani Sordo 31 (3)
11. Sébastien Ogier 31
12. Nasser Al-Attiyah 28 (1)
13. Chris Atkinson 14
14. Armindo Araujo 11
15. Francois Delecour 8
16. Dennis Kuipers 8
17. Andreas Mikkelsen 7 (1)
18. Henning Solberg 6
19. Pierre Campana 6
20. Jari Ketomaa 6
21. Matti Rantanen 6
22. Patrik Sandell 4
23. Yazeed Al-Rajhi 4
24. Ken Block 4
25. Matthew Wilson 4
26. Eyvind Brynildsen 1
27. Ricardo Trivino 1
28. Peter van Merksteijn jr 1
29. Abdulaziz Al-Kuwari 1
30. Manfred Stohl 1
31. Mathieu Arzeno 1
32. Sebastien Chardonnet 1
*(Power stage punktid)
MM-arvestus peale 11/13 (meeskonnad):
1. Citroen Total World Rally Team 388
2. Ford World Rally Team 259
3. M-Sport Ford World Rally Team 137
4. Citroen Junior World Rally Team 72
5. Adapta World Rally Team 71
6. Qatar World Rally Team 63
7. Mini WRC Team 26
8. Brazil World Rally Team 20
Katsevõidud peale 11/13
1. Sébastien Loeb 66 (4)
2. Jari-Matti Latvala 53 (1)
3. Petter Solberg 43 (2)
4. Mikko Hirvonen 25 (2)
5. Dani Sordo 11 (1)
6. Thierry Neuville 11
7. Ott Tänak 6 (1)
8. Mads Østberg 4
9. Nasser Al-Attiyah 1
10. Chris Atkinson 1
*(Power stage katsevõidud)
Rallivõidud peale 11/13
Sébastien Loeb 8; ; ; ; ; ; ;
Jari-Matti Latvala 2;
Mads Østberg 1
Itaalia ralli kvalifikatsioonikatse tulemused:
1.Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC
2.Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC
3. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC
4. Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC
5.Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC
6.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC
7. Mads Østberg Ford Fiesta RS WRC
8.Chris Atkinson Mini John Cooper Works WRC
9.Martin Prokop Ford Fiesta RS WRC
10.Thierry Neuville Citroën DS3 WRC
Itaalia ralli stardijärjestus:
1.Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC
2.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC
3.Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC
4. Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC
5. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC
6.Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC
7. Mads Østberg Ford Fiesta RS WRC
8.Chris Atkinson Mini John Cooper Works WRC
9.Martin Prokop Ford Fiesta RS WRC
10.Thierry Neuville Citroën DS3 WRC
Itaalia ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS8, kokku 173,64 km
Neljapäev, 18.10.2012
SS1 Terranova 1 28.14 km 17:13
SS2 Terranova 2 28.14 km 19:16
Reede, 19.10.2012
SS3 Monte Lerno 1 29.68 km 09:43
SS4 Castelsardo 1 14.12 km 12:34
SS5 Tergu-Osilo 1 14.88 km 13:24
SS6 Castelsardo 2 14.12 km 15:46
SS7 Tergu-Osilo 2 14.88 km 16:36
SS8 Monte Lerno 2 29.68 km 18:50
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/results/2012/rally-d ... age-times/
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/final.php?e ... degna-2012
http://www.irally-live.com/ir_home.htm
Raadio:
http://www.worldrallyradio.com/World_Ra ... Radio.html
http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Itaalia MM-ralli 2012
Itaalia ralli on MM-kalendri eelviimane ralli ja 2012. hooaja viimane kruusaralli.
MM-punkte jagatakse WRC ja P-WRC klassis. Võistluse starti asub 43 ekipaaži (neist 12 WRC-masinat).
2012. hooaja MM-tiitlite jaht nii sõitjate kui ka tootjate arvestuses on selleks aastaks lõppenud ja taaskord pidid kõik tunnistama prantslaste paremust – sõitjate arvestuses võitsid Sébastien Loeb ja Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) ning tootjate arvestuses Citroen.
Loeb ja Elena võitsid küll kodupubliku toetusel karjääri üheksanda WRC tiitli, kuid motivatsioon pole veel sellega kadunud ning konkurentidele ei kingita Itaalia teedel niisama sekundi murdosagi.
Kui MM-tiitli ja arvatavasti ka sõitjate arvestuse teise koha omaniku osas ei tohiks enam muudatusi tulla (Mikko Hirvoneni ja Jarmo Lehtineni edu kolmanda koha ees on 42 punkti), siis heitlus MM-poodiumi kolmanda positsiooni pärast on tulisem kui eales varem. Kolmel Fordi piloodil – Jari-Matti Latvalal, Mads Østbergil ja Petter Solbergil – on veel kõigil võimalus hooaja kokkuvõttes poodiumile jõuda ning kindlasti näeme Itaalia teedel just nende kolme vahel tulist heitlust iga katsevõidu ja koha nimel.
Latvalale ja tema kaardilugejale Miikka Anttilale on see Fordi värvides eelviimaseks ralliks, sest nädala alguses andsid soomlased teada, et esindavad tuleval aastal MM-sarjaga liituvat Volkswageni meeskonda. Viie aasta jooksul sinise ovaali rooli keeranud Latvala jõudis Fordi roolis võita kokku seitse MM-rallit.
225 starti, 52 võitu, 2 tootjate MM-tiitlit, 208 poodiumikohta ja 156 järjestikust punktikohta on numbrid, mis alates 1997. aastast on Fordi ja M-Sporti koostöö tulemus, kuid alates 2012. hooaja lõpust on see saavutus ralliajalukku minemas. Esmaspäeval teatas Ford, et tuleval hooajal enam tehasetoetusega MM-sarjas ei jätkata. Kindlasti on see suur hoop M-Sport meeskonna bossile Malcolm Wilsonile, kuid britt on juba oma kommentaarides sõnanud, et teeb kõik endast oleneva, et Ford Fiesta WRC-masinad sõidaksid MM-sarjas ka järgmisel hooajal.
Paar päeva enne Fordi uudist teatas lõpetamisest ka Mini, kes loobub uuel hooajal WRC Team Mini Portugal meeskonna toetamisest. Seega on hetkel tekkimas olukord, kus peale 2012. hooaega jäävad tippsõitjatest töötuks Petter Solberg, Dani Sordo ja Chris Atkinson.
Petter Solbergi ja Dani Sordot seostatakse juba nii Citroeni kui ka M-Sport erameeskonnaga, kuid kes millises meeskonnas uuel hooajal sõitma hakkab, saab lõplikult selgeks lähikuudel.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk (Ford Fiesta WRC) võitsid Sebastien Loebile ja Daniel Elenale üheksanda MM-tiitli toonud Prantsusmaa rallil karjääri esimese Power Stage kiiruskatse ning on selle tulemusega kuues ekipaaž, kes käesoleval aastal sellise katsevõiduni jõudnud.
Sarnaselt Prantsusmaa rallile on eestlastel ka Itaalia teedelt ette näidata möödunud hooaja S-WRC klassivõit ning lisaks veel suurepärane absoluutarvestuse seitsmes positsioon.
Ott sõnas peale eelmist rallit, et nende taktika on olnud viimastel võistlustel pigem veidi rahulikumalt alustada ning siis järjest kiirust tõsta, sest kohe kiirelt alustades kiputakse eksima ning ralli saab kiire lõpu. Loodetavasti suudavad eestlased ka Itaalia teedel õige sõidutempo leida ning hooaja viimasel kruusarallil korralikku tulemust näidata.
Prantsusmaa MM-rallil karjääri parima tulemuse (4. koht) välja sõitnud Thierry Neuville ja Nicolas Gilsoul (Citroen DS3 WRC) sõidavad hooaja kaks viimast MM-rallit Qatar World Rally Team meeskonda esindades, asendades meeskonna põhisõitjaid, kelleks on Nasser Al-Attiyah ja Giovanni Bernacchini.
Teise Eesti ekipaažina võistlevad Itaalia kruusateedel Karl Kruuda ja Martin Järveoja. Möödunud nädalavahetusel Saaremaa teedel väga head kiirust näidanud ME3 Rally Team meeskonna sõitjatel on möödunud hooajast ette näidata Itaalia ralli S-WRC arvestuse 6. koht. Eestlastele on see 2012. hooaja teiseks MM-ralliks.
Kokku läbitakse nelja päeva jooksul 16 kiiruskatset ning 306,04 kiiruskatsekilomeetrit. Ralli viimasel võistluspäeval sõidetakse kõigest kaks kiiruskatset ning võistlusdistantsiks on vaid 16,48 km. Ralli Power Stage on SS16 Gallura 2 pikkusega 8,24 km.
Sébastien Loeb ja Daniel Elena on Itaalia teedel võitnud viiel korral, kas tuleb ka kuues võit?
Foto: Timo Anis
Viimased Itaalia MM-ralli võitjad:
2011 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën DS3 WRC
2009 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila Ford Focus RS WRC
2008 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2007 Marcus Gröholm - Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC
2006 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën Xsara WRC
Eestlased Itaalia MM-rallil:
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
1998 Markko Märtin – Toomas Kitsing Toyota Celica ST205 GT-Four K
1999 Markko Märtin – Toomas Kitsing Toyota Corolla WRC K
2000 Markko Märtin – Michael Park Toyota Corolla WRC K
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC K
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus WRC 5
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus WRC 3
2003 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus WRC K
2004 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 4
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 2 (JWRC)
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 3 (JWRC)
2006 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Ignis S1600 12 (JWRC)
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 1 (JWRC)
2007 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Swift S1600 5 (JWRC)
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 8
2008 Jaan Mölder jr. – Frederic Miclotte Suzuki Swift S1600 9 (JWRC)
2011 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 7 (S-WRC 1. koht)
2011 Karl Kruuda – Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 21 (S-WRC 6. koht)
Ajaloonurk - 39. Rallye San Remo /Rallye D´Italia – Itaalia MM-ralli 1997
1997. aastal sõidetud San Remo ralli oli MM-hooaja 12. etapp ning neljas ja ühtlasi ka viimane asfaldiralli. Teist korda ralli ajaloos sõideti katsed ainult asfaldil ning 40% nendest olid kõigile täiesti uueks väljakutseks. Kuna pea pool rallit sõideti täiesti tundmatutel teedel, siis otsustasid korraldajad lubada sõitjad rajaga tutvuma tavapärase kolme korra asemel koguni viiel korral.
Nagu ikka asfaldirallidel, oli ka San Remo teedel masinatel põhirõhk piduritel. Toyota oli ainus meeskond, kes kasutas rallil vesijahutusega pidureid. Esimest korda ajaloos proovisid tippmeeskonnad ja parimad 2WD sõitjad 18“ velgesid.
Sarnaselt Kataloonia ja Korsika rallidele alustasid ka San Remo teedel kõige kiirema võistlustempoga 2WD sõitjad. Ralli avakatse (mis oli ralli kolmas kiiruskatse, sest kaks esimest jäeti ära) võitsid kodupubliku rõõmuks 2WD Renault Megane Maxi võistlusmasinal Paolo Andreucci ja Simona Fedeli.
Järgneval kiiruskatsel võidutsesid küll MM-sarja liidrid Tommi Mäkinen ja Seppo Harjanne (Mitsubishi Lancer EVO IV), kuid ralli liidriks tõusid Toyota sõitjad Freddy Loix ja Sven Smeets (Toyota Corolla WRC). Belglased suutsid liidrikohta hoida kuni avapäeva viimase kiiruskatseni, mil vihmamärjal rajal tuli tunnistada koduteedel sõitvate Pierro Liatti ja Fabrizia Ponsi (Subaru Impreza WRC) paremust.
Itaallaste meeskonnakaaslased Colin McRae ja Nicky Grist kaotasid avapäeval aega viiendal katsel purunenud rehvi tõttu ning lõpetasid alles kaheksandana, kaotades tiimikaaslastele 40 sekundiga.
Kui Toyotal sõitnud Freddy Loixil oli avapäev probleemidevaba ning liidrile kogunes kaotust vaid 2 sekundit, siis meeskonnakaaslasel Didier Auriolil oli probleeme auto käigukastiga ning päeva lõpetas prantslane viiendana, kaotust liidritele 34 sekundit.
Teisel päeval alustasid marulist come-back´i Subaru sõitjad Colin McRae ja Nicky Grist, kes võitsid kavas olnud kaheksast kiiruskatsest koguni kuus ning olid võistluspäeva lõpuks kerkinud teisele positsioonile, kaotades liidrina jätkavatele meeskonnakaaslastele vaid 6 sekundiga.
Avapäeval suurepärast kiirust näidanud ja kaks katsevõitu noppinud Freddy Loixi ja Sven Smeetsi võistlusmasinal oli teise päeva kiiruskatsetel probleeme ülekandega ning päev lõpetati alles kuuendana. Tommi Mäkinen muutis teisel võistluspäeval masina vedrustuse seadistusi ning seoses sellega paranesid ka tema katseajad.
Enne otsustavat võistluspäeva oli Subaru sõitjatel kaksikjuhtimine ning koduteedel sõitva Liatti ja hooaja kolmandat rallivõitu püüdva McRae vahe kõigest 6 sekundit.
Itaallane võitis viimasel päeval sõidetud seitsmest kiiruskatsest kaks, kaasaarvatud ralli viimase, mis tähendas seda, et tulemuste järgi oleks San Remo 1997. aasta ralli võitjad olnud Pierro Liatti ja Fabrizia Pons, kuid ralli polnud veel kaugeltki läbi. Viimasele kiiruskatsele startides oli Liattil teada, et ta ei tohi seda rallit võita ning peab tegema kõik endast oleneva, et võidu võtaks McRae.
Liatti kaardilugeja Pons käskis piloodil enne finišit seisma jääda ja 5 sekundit seista, lootes, et sellest piisab McRaele, kuid selgus, et mitte, ning nad pidid võtma ka ajakontrollipunktis 10-sekundilise karistuse, et meeskonnakaaslastele 6-sekundiline võit kinkida.
Enne viimast kiiruskatset käis heitlus mitte ainult ralli võidu nimel, vaid ka kõikide ülejäänud punktikohtade pärast. Võrdse 17-sekundilise kaotusega liidritele alustasid viimast katset Tommi Mäkinen – Seppo Harjanne (Mitsubishi Lancer EVO IV) ning Fordi sõitjad Carlos Sainz ja Luis Moya (Ford Escort WRC). Sarnasest võrdsest seisust alustasid viimast kiiruskatset Juha Kankkunen – Juha Repo (Ford Escort WRC) ja Freddy Loix – Sven Smeets (Toyota Corolla WRC), kellel kaotust liidritele 52 sekundit. Soomlased edestasid hispaanlasi lõpuks kahe ja belglased soomlasi kolme sekundiga.
Poodiumil olnud Piero Liatti ja Fabrizia Ponsi näoilmed reetsid suurt pettumust, mille ajatrahv ja ralli esikoha kaotus endaga kaasa toonud olid, kuid San Remo teedel teise järjestikuse võidu võtnud Colin McRae säras rõõmust.
Šotlane sõnas peale rallit: „Inimesed kipuvad tihtipeale unustama, et see on meeskonnasport ning meeskonna parimale sõitjale peaks antama võimalus saavutada parim tulemus ja selle nimel me kõik tööd teeme.“
„Kõik tehasemeeskonnad on sel hooajal kasutanud meeskonnakorraldusi, miks meie peaksime olema teistsugused?“, jätkas Subaru sõitja.
Vaid kaks nädalat enne rallit Toyota meeskonda kutsutud Freddy Loix kogus rohkem katsevõite kui Mitsubishi ja Fordi sõitjad, mis oli märk sellest, et Toyota liigub arendustega õiges suunas ning vaid tehnilised probleemid olid need, mis ei lubanud heidelda kõrgemate positsioonide eest.
Kaks rallit enne hooaja lõppu jätkasid MM-liidritena Tommi Mäkinen ja Seppo Harjanne ning meeskondade arvestuses suurendas konkurentide ees edu Subaru.
1997. aasta Itaalia MM-rallil oli kavas 22 kiiruskatset kogupikkusega 368,81 km, millest jäeti ära kolm.
125-st startijast lõpetas 67.
Võitjad: Colin McRae – Nicky Grist / Subaru Impreza WRC
Võitja keskmine kiirus: 89,08 km/h
Katsevõidud: Colin McRae 7, Freddy Loix 6, Piero Liatti 5, Tommi Mäkinen 5, Carlos Sainz 3, Didier Auriol 1, Paolo Andreucci 1
MM-arvestus peale 11/13 (sõitjad):
1. Sébastien Loeb 244 (18 )
2. Mikko Hirvonen 173 (13)
3. Jari-Matti Latvala 131 (8 )
4. Mads Østberg 125 (2)
5. Petter Solberg 119 (12)
6. Evgeniy Novikov 69 (1)
7. Thierry Neuville 52 (2)
8. Martin Prokop 42
9. Ott Tänak 37 (4)
10. Dani Sordo 31 (3)
11. Sébastien Ogier 31
12. Nasser Al-Attiyah 28 (1)
13. Chris Atkinson 14
14. Armindo Araujo 11
15. Francois Delecour 8
16. Dennis Kuipers 8
17. Andreas Mikkelsen 7 (1)
18. Henning Solberg 6
19. Pierre Campana 6
20. Jari Ketomaa 6
21. Matti Rantanen 6
22. Patrik Sandell 4
23. Yazeed Al-Rajhi 4
24. Ken Block 4
25. Matthew Wilson 4
26. Eyvind Brynildsen 1
27. Ricardo Trivino 1
28. Peter van Merksteijn jr 1
29. Abdulaziz Al-Kuwari 1
30. Manfred Stohl 1
31. Mathieu Arzeno 1
32. Sebastien Chardonnet 1
*(Power stage punktid)
MM-arvestus peale 11/13 (meeskonnad):
1. Citroen Total World Rally Team 388
2. Ford World Rally Team 259
3. M-Sport Ford World Rally Team 137
4. Citroen Junior World Rally Team 72
5. Adapta World Rally Team 71
6. Qatar World Rally Team 63
7. Mini WRC Team 26
8. Brazil World Rally Team 20
Katsevõidud peale 11/13
1. Sébastien Loeb 66 (4)
2. Jari-Matti Latvala 53 (1)
3. Petter Solberg 43 (2)
4. Mikko Hirvonen 25 (2)
5. Dani Sordo 11 (1)
6. Thierry Neuville 11
7. Ott Tänak 6 (1)
8. Mads Østberg 4
9. Nasser Al-Attiyah 1
10. Chris Atkinson 1
*(Power stage katsevõidud)
Rallivõidud peale 11/13
Sébastien Loeb 8; ; ; ; ; ; ;
Jari-Matti Latvala 2;
Mads Østberg 1
Itaalia ralli kvalifikatsioonikatse tulemused:
1.Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC
2.Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC
3. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC
4. Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC
5.Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC
6.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC
7. Mads Østberg Ford Fiesta RS WRC
8.Chris Atkinson Mini John Cooper Works WRC
9.Martin Prokop Ford Fiesta RS WRC
10.Thierry Neuville Citroën DS3 WRC
Itaalia ralli stardijärjestus:
1.Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC
2.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC
3.Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC
4. Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC
5. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC
6.Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC
7. Mads Østberg Ford Fiesta RS WRC
8.Chris Atkinson Mini John Cooper Works WRC
9.Martin Prokop Ford Fiesta RS WRC
10.Thierry Neuville Citroën DS3 WRC
Itaalia ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS8, kokku 173,64 km
Neljapäev, 18.10.2012
SS1 Terranova 1 28.14 km 17:13
SS2 Terranova 2 28.14 km 19:16
Reede, 19.10.2012
SS3 Monte Lerno 1 29.68 km 09:43
SS4 Castelsardo 1 14.12 km 12:34
SS5 Tergu-Osilo 1 14.88 km 13:24
SS6 Castelsardo 2 14.12 km 15:46
SS7 Tergu-Osilo 2 14.88 km 16:36
SS8 Monte Lerno 2 29.68 km 18:50
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/results/2012/rally-d ... age-times/
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/final.php?e ... degna-2012
http://www.irally-live.com/ir_home.htm
Raadio:
http://www.worldrallyradio.com/World_Ra ... Radio.html
http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
Kuna ma ise olen nädalavahetusel muude tegemistega hõivatud ja rallit arvuti ääres jälgida ei õnnestu, siis teen täna ette ära ka juba teise ja kolmanda võistluspäeva teemad koos katseaegadega. Edukad rallinädalavahetust Ottile ja Karlile!
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
Katse siis minuti pärast algamas, loodame siis parimat . Ott jätkab oma taktikat, et esimene päev alustatakse rahulikult ja siis kogutakse kiirust, esimeses splittis +1.7, et liiga palju ära ei annaks esimeste katsetega.
Viimati muutis soca, 18 Okt 2012, 16:22, muudetud 1 kord kokku.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
Otil teises splitis juba päris palju kaotust Latvalale 6,4 seki, muidugi Latvala on kiire.
-
- IV järgu kommentaator
- Postitusi: 82
- Liitunud: 14 Mai 2010, 18:21
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
arvan, et sellel katsel väga kasuks ei tule Latvalale ja Tänakule see eespool startimine, trumbiks saab olema teistkordne läbimine kui on pimedam.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
Martin Pajussaar kirjutas:Tänak kuidagi aeglase võitu, võib-olla võtab rahulikult ?
Eks katse lõpus näha ole, mida ta räägib
Peaasi, et rajal püsiks.
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
krt ikka kuidagi väga palju seda kaotust
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
See võib olla see testide viga, selline kaotus.
EDIT: Ok, rehvide viga hoopis. Testid ka muidugi, aga Tänak valede rehvidega peale ja selline kaotus siis.
EDIT: Ok, rehvide viga hoopis. Testid ka muidugi, aga Tänak valede rehvidega peale ja selline kaotus siis.
Viimati muutis Karlip, 18 Okt 2012, 16:41, muudetud 1 kord kokku.
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
kõik on pehmetel rehvidel peale tänaku kui aru sain , ehk sellest ka kaotus
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
- Asukoht: Raasiku
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
Kes neid rehve valib? Ott ise või on keegi kes nõu ka annab? Igal juhul paras ämber oli see nüüd küll.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 4810
- Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
- Asukoht: Tallinn
- Meeldimisi saanud: 1
- Kontakt:
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
Ja kuna rehve vahepeal vahetada ei saa, siis suure tõenäosusega kaotab kahe esimese katsega kohe päris kõvasti ja homme vaja kaotatud aeg tagasi teha, mis omakorda võib endaga kaasa tuua teadagi mille...
ptüi...ptüi...ptüi...pipart mulle keelele.
ptüi...ptüi...ptüi...pipart mulle keelele.
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
Kahju jah et kohe ralli esimeste katsetega endal elu nii keeruliseks teeb . Loodame siis et rohkem valesid valikuid ei tule ja hakkab homme sealt tagantpoolt esimestele lähenema ja näitab korralikke katseaegasid
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
Kahjuks need vahed võivad tulla liiga suured juba selle jaoks et midagi päästa. Eriti veel kahe katsega.
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
Võib-olla ongi homme parem tagant startida ja nö oma sõitu teha. Natukene suur pange panek oli küll aga no, mis sa enam teed, loodetavasti järgneval nädalavahetusel selliseid vigu ei tehta. Ma usun, et Ott suudab kiire ja puhta sõiduga veel korraliku resultaadi teha.
Rallime Mönuga !
-
- I järgu kommentaator
- Postitusi: 824
- Liitunud: 11 Nov 2011, 11:13
- Asukoht: Tallinn
Re: Rally d'Italia Sardegna I päev
Ainult et homme starditakse juba pooratud jarjestuses, seega meie mees paris esimeste seas hetkeseisuga