Ott Tänaku diskussioon
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 950
- Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
- Asukoht: Tallinn
Re: Ott Tänaku diskussioon
Siin on selle aero teema kohta väga põhjalikud analüüsid: https://www.wrcwings.tech/
Re: Ott Tänaku diskussioon
Suured tänud ka minu poolt nende sisukate postituste eest!
Vahepeal on olnud arutelusid kas foorumit üldse loetakse. Ise jälgin seda igapäevaselt ning rallide ajal on mõnus kaasmaalaste arvamusi ja mõtteid lugeda. Tõenäoliselt on minusuguseid veel teisigi, seega pikka iga
Vahepeal on olnud arutelusid kas foorumit üldse loetakse. Ise jälgin seda igapäevaselt ning rallide ajal on mõnus kaasmaalaste arvamusi ja mõtteid lugeda. Tõenäoliselt on minusuguseid veel teisigi, seega pikka iga
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: Ott Tänaku diskussioon
Kui see saadanast FB kinnni keeratakse siis ehk puhub siia suurema elu sisse.
Aga sama siin Jälgin ka seda Foorumit igapäevaselt
Aga sama siin Jälgin ka seda Foorumit igapäevaselt
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 2
- Postitusi: 2325
- Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
- Asukoht: Mägi-Eesti
Re: Ott Tänaku diskussioon
Jah, selles valguses (kindlasti mitte aind õhuvoolude teema, lisaks ka vedrustus jms.) ei maksa vist lootusi väga kõrgeks Soome etapiks ajada.
Seal on kohati veel tähtsam see tagaotsa maha saamine ja auto suunakindlus suurtel kiirustel/trampliinidel.
Kui Breen ja Lappi hoo ülesse saavad ning tehnika peab, siis pole poodiumile meie omadel enam asja, rääkimata Rovanperäst.
Aga elame, näeme.
Seal on kohati veel tähtsam see tagaotsa maha saamine ja auto suunakindlus suurtel kiirustel/trampliinidel.
Kui Breen ja Lappi hoo ülesse saavad ning tehnika peab, siis pole poodiumile meie omadel enam asja, rääkimata Rovanperäst.
Aga elame, näeme.
AutoralliSuurSõber
Re: Ott Tänaku diskussioon
ei tea jah, Vahetagu vedrustuse tootjat nagu Toyota tegi sellest hooajast Reiger, eelnevalt oli BOS-Suspension
-
- Reactions: 0
Re: Ott Tänaku diskussioon
Vedrustuse disainimine/arendus on seotud konkreetse šassiiga. Kui aerodünaamilisi jõude ja õhuvoolude käitumist on tänapäeval võimalik juba suure täpsusega simuleerida/testida arvutimudelite abil ning seejärel tuuletunnelis ja testides teha vajalikud korrektsioonid, siis vedrustuse arendus eeldab korralikku testimistööd konkreetsel pinnasel.
Viimati muutis Fordimees, 07 Aug 2022, 14:14, muudetud 2 korda kokku.
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: Ott Tänaku diskussioon
Olen ise kaselle peale mõelnud. Teistel tuleb amort nagu otse alla. Aga Hyundail on pea 45 kraadise nurga alla
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Reactions: 0
Re: Ott Tänaku diskussioon
Fiesta WRC puhul disainiti ühe põhjusena nö nurga all olev esivedrustus, sest see võimaldas kasutada kergemaid vedrustuse osasid kui vertikaalse asetuse puhul. Nurga all oleva vedrustuse puhul on tugevate löökide puhul surve nt amordikannule ja amordile veidi leebem. Põhiline surve vedrustusele levib mööda vertikaaltelge.
i20 WRC puhul lõi mitmel korral Thierryl amordikannu puruks. Kas just sellest, aga Rally1 i20 on nad disaininud nüüd vedrustuse nö nurga all erinevalt Pumast ja Yarisest. Seal võib olla muid põhjuseid, kõik algab šassiist.
i20 WRC puhul lõi mitmel korral Thierryl amordikannu puruks. Kas just sellest, aga Rally1 i20 on nad disaininud nüüd vedrustuse nö nurga all erinevalt Pumast ja Yarisest. Seal võib olla muid põhjuseid, kõik algab šassiist.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Re: Ott Tänaku diskussioon
Caster angle on asjakohane pööraval teljel. Vedrupüstaku nurk sel juhul ei ole ka universaalne samasus, vaid kehtib siis, kui ratta pöördeteljeks on vedrupüstak ehk McPherson tüüpi lahenduse korral. Seega mittepörava tagatelje puhul vajalik ilmselt midagi muud googeldada.
Fordimees kirjeldas põhimõtte ära, mis seal taga teemaks. Sellest oli (äkki Dirtfishis või WRC enda lehel, täpselt ei mäleta) kunagi ka juttu, kui hakkasid esimesed Rally kamufleeritud autode pildidl liikuma, et uute reeglitega on erinevad vedrustuse disainid lähtuvalt toruraamist, ehk kuhu ja kuidas disainitakse vedrustuse jõudu vastu võtvad sõlmpunktid.
Fordimees kirjeldas põhimõtte ära, mis seal taga teemaks. Sellest oli (äkki Dirtfishis või WRC enda lehel, täpselt ei mäleta) kunagi ka juttu, kui hakkasid esimesed Rally kamufleeritud autode pildidl liikuma, et uute reeglitega on erinevad vedrustuse disainid lähtuvalt toruraamist, ehk kuhu ja kuidas disainitakse vedrustuse jõudu vastu võtvad sõlmpunktid.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1058
- Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
- Asukoht: keskel
Re: Ott Tänaku diskussioon
No see amordi visuaalne nurk ei tohiks küll mingitele põhja panevatele järeldustele ainest anda.
Selleks, et midagi arvata, peaks kogu vedrustuse geomeetria nähtav olema.
Selleks, et midagi arvata, peaks kogu vedrustuse geomeetria nähtav olema.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 2
- Postitusi: 2325
- Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
- Asukoht: Mägi-Eesti
Re: Ott Tänaku diskussioon
Seda kindlasti, kuid siin ei ole vaja inseneriharidust järeldamaks seda, et antud hetkel on need püstiste asetustega autod kiiremad kui see nurga-all oleva amordiga esindaja:)
Testikatse ehk ka näitab midagi, kuid mul on kuri-kahtlus, et poodiumile on asja aind tojotal ja fordil seekord (seda siis puhtalt auto ja sõitjate kiirusest lähtuvalt-ilma ebaõnne jms.)
AutoralliSuurSõber
Re: Ott Tänaku diskussioon
Kas see on nüüd päris, päris, esimene, sisuliste vastustega intervjuu Tänakult Delfile (st Pahv/Martinson gängile) pärast seda kui MM solvus Martinsoni peale?? Läks ainult 15 aastat )))
https://sport.delfi.ee/artikkel/1200472 ... siga-looma
https://sport.delfi.ee/artikkel/1200472 ... siga-looma
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1058
- Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
- Asukoht: keskel
Re: Ott Tänaku diskussioon
Panid kõvasti puusse!skahar kirjutas: ↑04 Aug 2022, 10:05Seda kindlasti, kuid siin ei ole vaja inseneriharidust järeldamaks seda, et antud hetkel on need püstiste asetustega autod kiiremad kui see nurga-all oleva amordiga esindaja:)
Testikatse ehk ka näitab midagi, kuid mul on kuri-kahtlus, et poodiumile on asja aind tojotal ja fordil seekord (seda siis puhtalt auto ja sõitjate kiirusest lähtuvalt-ilma ebaõnne jms.)
Loodan, et pole väga valus!?
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 2
- Postitusi: 2325
- Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
- Asukoht: Mägi-Eesti
Re: Ott Tänaku diskussioon
Vastupidi - krdima hää meel on:)
Aga - jättes selle Tänaku ULME ülevõlli sõidu korra kõrvale (see ei olnud normaalne!), siis vaatame nt. Neuvilli - sai juba esimesel päeval 40sekiga!
Ma jätkuvalt usun, et kui Tänak oleks sõitnud 100% kindlusega, oleks ta kaotand Lappile reede õhtaks 10-20sekiga. Kuid ta valis teise tee, õnneks see õigustas. Ma arvan, et see Tänaku sõit Soomes, oli midagi sarnast, mis toimus Poolas, kui ta Fordi/DMäkiga Volkaril Ogieri taga ajas - ei sõidetud mitte 100 % vaid 100+ = koguaeg riskiti - see ei olnud samuti normaalne.
Mis mind üllatas, oli Hundai töökindlus seekord - see on hea uudis, kui asjad on korda saadud seal garaažis.
Tänakust rääkides, siis mis teema selle lõpu intervjuuga oli seal finišis ("I only want to say, thank you Janika...")? Ilmselt midagi, mida me teada ei saagi vist. Tavaliselt kiidetakse meeskonda, toetajaid jne.
Aga väga tugeva esituse tegid ja oleks vaid nüüd niipalju õnne ka veel, et tiitel ikkagi ära tuua:)
Aga - jättes selle Tänaku ULME ülevõlli sõidu korra kõrvale (see ei olnud normaalne!), siis vaatame nt. Neuvilli - sai juba esimesel päeval 40sekiga!
Ma jätkuvalt usun, et kui Tänak oleks sõitnud 100% kindlusega, oleks ta kaotand Lappile reede õhtaks 10-20sekiga. Kuid ta valis teise tee, õnneks see õigustas. Ma arvan, et see Tänaku sõit Soomes, oli midagi sarnast, mis toimus Poolas, kui ta Fordi/DMäkiga Volkaril Ogieri taga ajas - ei sõidetud mitte 100 % vaid 100+ = koguaeg riskiti - see ei olnud samuti normaalne.
Mis mind üllatas, oli Hundai töökindlus seekord - see on hea uudis, kui asjad on korda saadud seal garaažis.
Tänakust rääkides, siis mis teema selle lõpu intervjuuga oli seal finišis ("I only want to say, thank you Janika...")? Ilmselt midagi, mida me teada ei saagi vist. Tavaliselt kiidetakse meeskonda, toetajaid jne.
Aga väga tugeva esituse tegid ja oleks vaid nüüd niipalju õnne ka veel, et tiitel ikkagi ära tuua:)
AutoralliSuurSõber
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: Ott Tänaku diskussioon
Selle lõpu intervjuuga on oma kindel lugu ja kui eesti meedia selle ülesse leiab siis kuuled kindlasti. (üllatav, et siiani ei ole leitud või on siiski mingi lugupidamine olemas). Aga kui väga tahad teada siis välismaafoorumist oli sellest juttu.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1058
- Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
- Asukoht: keskel
-
- Reactions: 0
Re: Ott Tänaku diskussioon
Infoks, et Uus-Meremaa etapiks tuleb i20 šassii uuendused. Augusti lõpu, septembri testides on uuendusi näha.
Re: Ott Tänaku diskussioon
Eks jah piisab vaid ühest põrsast ajakirjanikust ja ongi kõik. Ma ei saanud üldse aru, miks sellest pidi juttu tegema välisfoorumis. Minu jaoks sellised asjad on inimeste isiklik elu. Üldse tihti peab meie kaasmaalaste pärast piinlikust tundma rahvusvahelises foorumis. Seal on 3 tüüpi postitajaid, kes mul pinda käivad meie eestlaste hulgast. Ühed on fännipoisid, Tänak seda ja Tänak toda, iga lehekülg. Keegi üritab millestki muust hakata rääkima...ja tuleb jälle fännipoiss "Aga Tänak...". Teised on kehkenpüksid "mina tean asju...aga ma ei saa rääkida". Kui tead siis tea ja olegi vait. Nii mõnelgi on tutvused ja teadmised, selle eest ei saa sa plusspunkte kui kuskile rääkima lähed, et tead asju, millest ei saa kõva häälega rääkida. Ja kolmandaks on negatiivsed postitajad, kes nokivad seal pidevalt teiste kallal.
Vahepeal oli välismaa foorum kõvasti viisakam kui meie oma. Rallifoorum oli aastaid tagasi ikka täis laste-aed. Praegu on vahest siin viisakam kui rahvusvahelises. Ja ega ma ise ka süüst puhas pole. Olen siin ikka mõndadele teadlikult pinda käinud.
Vahepeal oli välismaa foorum kõvasti viisakam kui meie oma. Rallifoorum oli aastaid tagasi ikka täis laste-aed. Praegu on vahest siin viisakam kui rahvusvahelises. Ja ega ma ise ka süüst puhas pole. Olen siin ikka mõndadele teadlikult pinda käinud.
Viimati muutis KidrA, 08 Aug 2022, 23:10, muudetud 1 kord kokku.