Huvitav ettepanek kvalifikatsiooni muutmiseks.

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, Frank, RudiTurbo, mrali, nimh

Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Huvitav ettepanek kvalifikatsiooni muutmiseks.

Postitus Postitas Kolin »

Üks Jaguari juhi Tony Purnell`i ettepanek on tekitanud F1 ringkondades palju elevust. Eriarvamused F1 sarja kvalifikatsiooni osas võivad lõpuks leida lahenduse. Selle asemel peab tunnise kvalifikatsiooni või eraldistardist ajasõidu asemel lühike sprindietapp stardijärjestuse pühapäevaks paika panema.

Esimene ümbes kümne ringine minisõit toimuks reedel ja teine laupäeval ning see paneks paika pühapäevase stardijärjekorra. Purnell`i idee avaldati ajakirja `F1Racing` Briti väljaandes ning on leidnud üllatavalt suurt toetust.

Ka FIA poolt ei ole ettepanekule vastuseisu ning president Max Molsey nimetas ideed väga heaks. See aga ei tähenda siiski, et idee läheb kiiresti läbi, mida näitas ka Ungaris toimunud tehnikadirektorite pressikonverents: „Öeldi, et nii oleksid möödumismanöövrid garanteeritud, kuid nii ei ole see mitte,“ rääkis Renault peainsener Pat Symonds. „Ka see ei ole õige, et esimesed kümme ringi sõidust on alati huvitavad. Kuid ma ei ole põhimõtteliselt selle idee vastu, radikaalne muudatus on hea.“

Minardi juht Paul Stoddart kardab siiski, et nimetatud idee ei lähe läbi: „Mina toetan Tony Purnelli ettepanekut täielikult, kuid ma arvan, et teised teevad selle maha,“ rääkis austraallane. „Nii kaua kui Concorde Agreement ei lõpe ehk kui kõik otsuseid ei tule enam teha ühehäälselt, ainult siis on võimalik olukorda muuta,“ rääkis Stoddart.


Allikas: http://www.formula1.ee/
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Tundub vähemalt väga huvitav idee. Kuid lahtiseks jäi see, et mille järgi pannakse paika reedene stardi järjekord. Isiklikult arvan, et reedene järjekord võiks olla eelmise ettappi tulemuste pööratud järjekord. Siis stardiks Minardid esireast ja saaks näha väga põnevat rabelemist parima stardi koha pärast laupäevasesse sõitu.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

No, reedene stardi järje kord võiks olla tagurpidi pööratud punkti tabeli põhjal.
"Come on, you can see more than that"
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Frank kirjutas:No, reedene stardi järje kord võiks olla tagurpidi pööratud punkti tabeli põhjal.
See oleks ka päris hea idee :wink:
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Kolin kirjutas:...Isiklikult arvan, et reedene järjekord võiks olla eelmise ettappi tulemuste pööratud järjekord. Siis stardiks Minardid esireast ja saaks näha väga põnevat rabelemist parima stardi koha pärast laupäevasesse sõitu.
Ennem oleks seal Jordanid / Toyotad /McLarenid. Minardi on seni näidanud ikkagi hämmastavat töökindlust. Päris harva on neist mõlemad rajaäärde jäänud. Ja kui olekski nii siis ei usu et see tippsõitjatele eriti meeldiks. Baumgartner pole küll suurem asi sõitja aga Ferrarit takistada oskab vast ikka. ( :?: )
gaas on endiselt laiffi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

No, võtame siis tagurpidi pööratud punkti järjestuses start reedesele sprindile.
1. MÖÖDASÕITE, mida täna päeva F1s näeb väga vähe võrreldes ajalooga
2. Parim masin, parim seadistus, sõitja kellel on kõige rohkem õnne, parim sõitja on võitja
3. Vaate mängu jätkuks siis.
"Come on, you can see more than that"
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Selline süsteem tõstaks kõvasti F1-e vaadatavust.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

Erki kirjutas:
Kolin kirjutas:...Isiklikult arvan, et reedene järjekord võiks olla eelmise ettappi tulemuste pööratud järjekord. Siis stardiks Minardid esireast ja saaks näha väga põnevat rabelemist parima stardi koha pärast laupäevasesse sõitu.
Ennem oleks seal Jordanid / Toyotad /McLarenid. Minardi on seni näidanud ikkagi hämmastavat töökindlust. Päris harva on neist mõlemad rajaäärde jäänud. Ja kui olekski nii siis ei usu et see tippsõitjatele eriti meeldiks. Baumgartner pole küll suurem asi sõitja aga Ferrarit takistada oskab vast ikka. ( :?: )
Ferrari ja Minardi ringi aja vahe on olnud lausa üle 5 sekundi sellel aastal, Baumgartner ei takista ühtegi Ferrarit või BAR-i või Renaulti üle ühe ringi.
Mina seda küll ei poolda, et juba kvalifikatsioonis võidusõitmiseks läheb, see ei olen enam kvalifikatsioon, mina sooviks kõige rohkem näha kunagist 60 minuti kvalit.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

RudiTurbo kirjutas:
Erki kirjutas:
Kolin kirjutas:...Isiklikult arvan, et reedene järjekord võiks olla eelmise ettappi tulemuste pööratud järjekord. Siis stardiks Minardid esireast ja saaks näha väga põnevat rabelemist parima stardi koha pärast laupäevasesse sõitu.
Ennem oleks seal Jordanid / Toyotad /McLarenid. Minardi on seni näidanud ikkagi hämmastavat töökindlust. Päris harva on neist mõlemad rajaäärde jäänud. Ja kui olekski nii siis ei usu et see tippsõitjatele eriti meeldiks. Baumgartner pole küll suurem asi sõitja aga Ferrarit takistada oskab vast ikka. ( :?: )
Ferrari ja Minardi ringi aja vahe on olnud lausa üle 5 sekundi sellel aastal, Baumgartner ei takista ühtegi Ferrarit või BAR-i või Renaulti üle ühe ringi.
Mina seda küll ei poolda, et juba kvalifikatsioonis võidusõitmiseks läheb, see ei olen enam kvalifikatsioon, mina sooviks kõige rohkem näha kunagist 60 minuti kvalit.
No kuni selle aastani oli DTMis ka kuskil 7 ringi pikkune kvalifikatsioonisõit.

Minardi-Ferrari... Kuskilt lugesin ja olen kuulnud et David COulthard pidi monacos miski aasta 20 ringi miski Arrowsi taga passima... ;)
gaas on endiselt laiffi
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

RudiTurbo kirjutas: Ferrari ja Minardi ringi aja vahe on olnud lausa üle 5 sekundi sellel aastal, Baumgartner ei takista ühtegi Ferrarit või BAR-i või Renaulti üle ühe ringi.
Mina seda küll ei poolda, et juba kvalifikatsioonis võidusõitmiseks läheb, see ei olen enam kvalifikatsioon, mina sooviks kõige rohkem näha kunagist 60 minuti kvalit.
Sulle ei meeldi ükski asi mis Ferrari edu hakkab kärpima. See ju lausa hale sinu poolt.
Minu arust on see just hea kui stardi järjestus pannakse paika väikese võidusõidu tulemustena. See tõstaks kõvasti huvi ja põnevust F1-es.
Aga noh sulle on see hooaeg ju niigi ülimalt põnev :?
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Üldiselt mulle nii meeldiks. (pole hardcore Schumi ega Ferrari fänn :) ) Aga tegelt mõistan ka et ega selliste kunstlike vahenditega võidusõitu ei paranda. Üldiselt on see teiste meeskondade süü et nad pole suutnud korralikke autosid ehitada. Ja tegelt mina süüdistaks FIA't et nad on lasknud sellel spordialal niiiiiii kalliks minna. (kas on üldse midagi veel rahanõudvamat spordiala???) Tuleks kehtestada mingid üleüldised standardid mootoritele ja keredele. Üldse võiks olla ka ainult üks rehvitootja kes tarnib kõigile ühed ja samad rehvid.

Veel, vaadates 70ndatest pärit videoid on huvitav vaadata et autod on suht erinevad ja on mitmeid aerodünaamilisi ja kerelisi lahendusi (kasvõi 6rattaline Tyrell) aga praegu pole vahet mis auto on. Värvi nad kõik punaseks ja katsu arvata miske neist Ferrari, miske Minardi?
gaas on endiselt laiffi
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

Tegelt vajaks ka ennustusmäng muutusi, kuna ühe mehe domineerimise läbi saadakse liiga palju lihtsaid punkte.

Üks ettepanek oleks selline, et mängija valib igaks etapiks 5 pilooti ning püüab ära arvata ka kiiremat ringiaega.

Viiest piloodist läheks arvesse 4 kiiremat ringiaja tegijat, millest võetakse aritmeetiline keskmine.
Kiireima ringi arvamisel arvatakse saadud punktisumma tuhandiksekunditeks, mis lahutatakse eelpool toodud keskmisest ajast.
Kelle aeg on väikseim, ongi etapi võitnud.

Näide:

Mängija X valib piloodid (järjestus pole oluline)
M. Schumacher
K. Räikkönen
R. Barrichello
D. Coulthard
O. Panis
Ja kiireimaks ringiks 1:22.094

Sõidus on vastavalt meeste ringid aga järgmised:
1:21.837
1:22.990
1:22.031
1:23.812
1:23.448
Ning üldse kiireim ring M.Schumacheri 1:21.837

4 paremat resultaati on tal seega Kingsepa, Barrika, Kimi ja Panise omad, mille aritmeetiline keskmine oleks:
(1:21.837 + 1:22.990 + 1:22.031 + 1:23.448) / 4 = 1:22.577

Kiiremalt ringilt saadav summa:
1:21.837 - 1:22.094 + 1.000 = 0.743 (juhul kui tulemuseks on negatiivne arv, siis võrdub see nulliga)

Seega on lõpptulemuseks:
1:22.577 - 0.743 = 1:21.834

Mis te arvate? :) Vähemalt teoreetiliselt ei tuleks siis nii suuri vahesid sisse ning ühe mehe domineerimine ei torka nii teravalt silma.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Oijah, 10. klassis oli matemaatika viis, nojah, suvevaheag ka ja ega 30 sekundiga ei saagi kõike selgeks. Kõiksugu uuendused on minu puhul teretulnud. Mulle isegi meeldib see. 8)
gaas on endiselt laiffi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Võib muuta selliseks, aga kuidagi keeruline saab olema.
Aga korraldaja arvutab :P
"Come on, you can see more than that"
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Heheheee. Kui paned ennustuses kiiremaks ringiks jõle aeglase aja siis võib see võiduaeg tulla väga hea. Selles suhtes tuleb midagi muuta. ;)
gaas on endiselt laiffi
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

Erki kirjutas:Heheheee. Kui paned ennustuses kiiremaks ringiks jõle aeglase aja siis võib see võiduaeg tulla väga hea. Selles suhtes tuleb midagi muuta. ;)
Sellepärast tulebki alati lahutada suurem väiksemast, et saada negatiivne arv. Kui peale 1.000 lisamist on see ikka negatiivne, siis võrdub see automaatselt nulliga. Aega sellepärast lisama ei hakata, et ringiajaga totaalselt metsa paned.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Oot, ma tegin midagi valesti. Siis kui paned väga kiire aja nt. 00:12,762 :D Siis tuleb nagu "tippskoor"...

Aa, ma arvasin et on et parim ring võisltuses - minu pakutu. Aga jah, nii peaks ju päris kenasti töötama. :)
gaas on endiselt laiffi
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

Mina ei saa praegu absull sellest aru. Jälle hakatakse reegleid muutma, sest üks mees ownib :P Ei tegelt yah, natuke on hetkeline variant halb, sest ma saan pakkuda aegu, cruiserile piisavalt lähedale ja ta ei saagi must kunagi mööda. Mina arvan, et ei ole vaja hakata mingeid ime süsteeme veel see hooaeg implementeerima ja parim lahendus on ennustuste edastamine anonüümsel teel, ehk siis kõik saadavad oma ennustuse nimhile PM-i teel :)
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

Kolin kirjutas:
RudiTurbo kirjutas: Ferrari ja Minardi ringi aja vahe on olnud lausa üle 5 sekundi sellel aastal, Baumgartner ei takista ühtegi Ferrarit või BAR-i või Renaulti üle ühe ringi.
Mina seda küll ei poolda, et juba kvalifikatsioonis võidusõitmiseks läheb, see ei olen enam kvalifikatsioon, mina sooviks kõige rohkem näha kunagist 60 minuti kvalit.
Sulle ei meeldi ükski asi mis Ferrari edu hakkab kärpima. See ju lausa hale sinu poolt.
Minu arust on see just hea kui stardi järjestus pannakse paika väikese võidusõidu tulemustena. See tõstaks kõvasti huvi ja põnevust F1-es.
Aga noh sulle on see hooaeg ju niigi ülimalt põnev :?
Sinuarust on see hea, minuarust ei ole hea. Mulle lihtsalt ei meeldi mõte, et kvalifikatsioon on juba võidusõit . Ja minuarust see ei kärbiks ka Ferraride vahet ülejäänutega :x Mullle ei meeldi SELLINE VIIS LIHTSALT, MITTE ET MA OLEN FERRARIDE PÄRAST MURES. Kas sa jätad juba oma lapseliku vingumise ja norimise!!!!!!!!!!
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

RudiTurbo kirjutas:Mina ei saa praegu absull sellest aru. Jälle hakatakse reegleid muutma, sest üks mees ownib :P Ei tegelt yah, natuke on hetkeline variant halb, sest ma saan pakkuda aegu, cruiserile piisavalt lähedale ja ta ei saagi must kunagi mööda. Mina arvan, et ei ole vaja hakata mingeid ime süsteeme veel see hooaeg implementeerima ja parim lahendus on ennustuste edastamine anonüümsel teel, ehk siis kõik saadavad oma ennustuse nimhile PM-i teel :)
Ma küll ei tea kui vana sa oled aga ei osanud arvata et sa sõna "implementeerimine" tead. :D No hard feelings, ega ise ma ei teadnud eriti :oops: Eks ta mingi "proovimine-katsetamine ole. :)
gaas on endiselt laiffi
Vasta